چگونه توماس کوک دامنه های متقابل مطالب تکراری با AWR را پیدا و ثابت کرد

در توماس کوک بلژیک ، فلوریس گوو و تیم اختصاصی وی مسئولیت جنبه های فنی SEO را برای دو حوزه دارند: thomascook.be و neckermann.be.

“ردیابی رتبه بندی برای ما معیار مهمی برای سنجش موفقیت تغییرات / پیاده سازی سئو (فنی) ما است. با مقایسه روز به روز / هفته به هفته می توانیم تأثیر تغییرات ایجاد شده در وب سایتهای خود و اینکه چگونه این امر در افزایش رتبه های ارگانیک نقش دارد را کشف کنیم. در مواقعی که موتورهای جستجو هر روز الگوریتم های خود را تغییر می دهند ، درک این مسئله که چگونه و چه زمانی این امر در رتبه بندی ما تأثیر می گذارد ، مهم است ، بنابراین می توانیم روی آن واکنش نشان دهیم. “

فلوریس گوو ، هماهنگ کننده جستجوگرها توماس کوک BE

توماس کوک در سال ۱۸۴۱ با رویای یک مرد تأسیس شد و به یکی از موفق ترین آژانس های جهان در زمینه سفرهای بین المللی تبدیل شد. تیم داخلی جستجوگرها بیش از ۴ سال است که با AWR به عنوان شریک اصلی نظارت بر کلمات کلیدی در بلژیک همکاری می کند و رتبه بندی موتورهای جستجوگر مختلف را در دستگاه ها و زبان های مختلف ردیابی می کند.

بلند کردن پرچم قرمز

همه چیز از زمانی شروع شد که تیم فلوریس موقعیت های نادرست رتبه بندی برای دامنه neckermann.be خود را متوجه شد.

آنها با تیم خدمات مشتری ما تماس گرفتند و گزارشی را برای ما ارسال کردند که نشان می داد دامنه برای چند روز متوالی در ۵ موقعیت برتر قرار گرفته است ، اما به طور ناگهانی روز بعد از ۵۰ تیم برتر حذف شد. فقط یک روز بعد ، در صدر ۵ بازگشت. تغییر موقعیتها خیلی ناگهانی و خیلی شدید بود. با توجه به اینکه هیچ تغییری در این کلمات کلیدی ایجاد نکرده بودند ، غافل بود.

یکی از ارزشهای اصلی AWR در صحت اطلاعاتی است که ما ارائه می دهیم ، بنابراین ما بلافاصله تصمیم می گیریم تا یک تحلیل عمیق را در مورد مورد پشتیبانی که فلوریس گزارش داد ، انجام دهیم. ما به همراه مهندسان موتور جستجوگر ، شروع به جستجوی فایلهای SERP که برای پروژه neckermann.be بازیابی شده بودند ، کردیم.

۲۴ ساعت بعد ، نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل SERP آماده بود. تمام داده ها با تعریف جستجوی صحیح جمع آوری شده اند ، به این معنی که علت این رفتار بیرونی AWR بود.

با این حال ، ما احساس کردیم که یک رویکرد “این ما نیستیم” برای فلوریس و تیم خیلی مفید نخواهد بود. ما تحقیقات را در یک سطح دانه ای ادامه دادیم و سعی کردیم برخی از SERP های مشکل ساز را از منظر SEO بررسی کنیم.

اینگونه است که ما متوجه شده ایم که در تاریخهای مشخص وقتی neckermann.be از ۵۰ رتبه برتر حذف شد ، Google آدرس های اینترنتی را از thomascook.be لیست می کند. این صفحات با صفحات رقیب خود از neckermann.be تقریباً مشابه مطالب داشتند.

درک مشکل

هنگامی که ما این یافته ها را به تیم توماس کوک گزارش دادیم ، آنها تأیید کردند که این دو سایت متعلق به واحد تجاری BE هستند و پیشنهاد بلژیک بین آنها کمی متفاوت است. مشخص شد که نوسانات مهم رتبه بندی نتیجه مطالب کپی برداری در دو حوزه جداگانه است.

نوسانات

“نکرمن بخشی از توماس کوک است ، و در بلژیک هر دو وب سایت پیشنهاد مشابه دارند (اما توماس کوک موارد اضافی دارد). محتوای برخی از صفحات دقیقاً یکسان است ، و ما در این زمینه تلاش می کنیم. چیزی که اکنون می بینیم این است که Google یک هفته URL گردنبند را نشان می دهد ، و هفته دیگر URL thomascook. “

در آن مرحله ، فلوریس و تیمش شروع به تحقیق درباره چند صفحه هتل موارد تکراری مطالب کردند تا بتوانند تصمیم بگیرند که چگونه به موضوع نزدیک شوند.

آنها باید URL های رتبه بندی واقعی که دارای محتوای تکراری بودند را مشخص کنند و باعث شوند Google از عدم رتبه بندی آنها مطمئن نباشد. این تیم از صادرات AWR به CSV استفاده کرده و داده ها را با رتبه بندی URL مرتب سازی کرده است.

انتخاب راه حل

راه حل

حالا که کشش مشکل مشخص بود ، وقت آن رسیده که در مورد رفع مشکل فکر کنیم.

یکی از راه حل هایی که آنها داشتند این بود که برای همه صفحات هتل در هر دو وب سایت محتوای منحصر به فرد تهیه کردند که از دیدگاه منابع انسانی بیشتر خواستار آن بودند.

مورد دوم این بود که اطمینان حاصل شود که صفحات ارائه هتل در یکی از وب سایت ها ایندکس نمی شوند ، بنابراین صفحات مورد نظر را ایندکس کردن می کنند.

اگرچه اجرای کامل نیاز به مدتی داشت ، اما آنها به کار خود ادامه دادند ، بنابراین یک استراتژی با اهداف بلند مدت در ذهن ایجاد می کنند. نتایج سریع و سریع خواهد بود و مسئله تکراری را مطابق با بهترین شیوه های گوگل حل می کند.

اندازه گیری ضربه

پس از تغییر در دامنه ها ، فلوریس برای نظارت بر تأثیرات به AWR روی آورد.

مجدداً ، صادرات CSV ابزار خود را اثبات کرد ، URL های رتبه بندی واقعی برای هر کلمه کلیدی را به همراه موقعیت رتبه بندی فعلی و تغییر در مقایسه با نسخه های قبلی رتبه بندی قبلی نشان می دهد.

در عرض چند هفته نوسانات زیاد کلمات کلیدی مشکل دار متوقف شد. صفحات جداگانه از هر دامنه به طور مستقل شروع به رتبه بندی کردند و روندهای دیدنی جستجو به حالت عادی بازگشتند.

برخی از کلمات نهایی

در حالی که AWR یک ابزار حسابرسی نیست ، اطلاعات رتبه بندی ارائه شده می تواند سرنخ های زیادی راجع به سلامتی یک استراتژی SEO ارائه دهد. در این حالت ، داشتن چندین پروژه برای diدامنه های متفاوت در همان حساب AWR منجر به کشف محتوای تکراری شد که بر رتبه بندی هر دو دامنه تأثیر می گذارد.

دقیقاً مثل فلوریس گفت:

“رتبه بندی ابزارهایی مانند AWR فقط برای رتبه بندی نیست ، بلکه برای نشان دادن موضوعات فنی SEO که با آنها سرو کار داریم 🙂 است.”

تو چطور؟

آیا تاکنون با مشکلات محتوای تکراری دامنه های متقابل برخورد کرده اید؟ جالب است که بدانید که چگونه آنها را کشف و حل کرده اید!

مشکلات

در بخش نظرات نظرات خود را درمیان بگذارید “