فهرست اول موبایل گوگل: آنچه برای آینده سئو معنی دارد

جستجوهای مربوط به دستگاه های تلفن همراه هر ساله بیشتر می شود. در سال ۲۰۱۵ ، تعداد بیشتری جستجو بر روی تلفن همراه نسبت به دسک تاپ وجود داشت – اولین بار برای این صنعت ، و نشانه ای از رشد کاربر کاربر موبایل.

موبایل

تغییراتی از قبیل اینها منجر به تغییرات بزرگی از گوگل می شود و چیزی بیش از دنیای SEO احساس نمی کند. از اواخر ، Google تلاش خود را برای ارائه تجربیات بهتر تلفن همراه برای کاربران خود افزایش داده است. جدیدترین این شاخص اول موبایل است.

Google در اوایل ماه نوامبر آزمایش با فهرست اول موبایل را آغاز کرد. این آزمایش نتایج دسک تاپ و موبایل را تقسیم می کند ، به گوگل این امکان را می دهد که در درجه اول از نسخه موبایل یک سایت به جای نسخه دسک تاپ استفاده کند تا آن را رتبه بندی کند. این دو سؤال مهمی را ایجاد می کند که صنعت SEO باید بپرسد:

۱ ٫ چرا Google این تغییر را انجام داده است؟

شاخص اول موبایل را می توان به عنوان یک پاسخ مستقیم به روشی که مردم این روزها از Google استفاده می کنند ، مشاهده کرد. کاربران بیشتر در تلفن همراه جستجو می کنند ، و بسیاری از اوقات به دلیل مشکلات مقیاس پذیری ، تبلیغات مزاحم و غیره نتایج زیر مطلوب کسب می کنند.

مشکلات

Google دائماً چیزهایی را تغییر می دهد ، که همواره باعث می شود تا یک صنعت هیجان انگیز ، گاه گاهی پرشکوه برای صنعت SEO فراهم شود.

اما وقتی چیزی مانند شاخص اول موبایل ظاهر می شود – چیزی که پتانسیل ایجاد امواج جدی در صنعت را دارد – همه باید برای تأثیرگذاری آماده شوند. برای مقابله با تغییرات قریب الوقوع که اولین شاخص موبایل به ارمغان می آورد ، ابتدا باید به احتمال زیاد نقاط ضعف را شناسایی کنیم. علاوه بر این ، ما باید چند حدس و گمان تحصیل کنیم که چگونه می تواند بر آنچه در حال حاضر وجود دارد ، تأثیر بگذارد.

در دنیای اول موبایل کورکورانه گوگل وارد نشوید. شغل خود را موقعیتی قرار دهید تا از آن بیشترین بهره را ببرید و خود را برای موفقیت تعیین کنید.

فهرست اول موبایل به طور قابل ملاحظه ای روی بعضی از سایت ها تأثیر می گذارد

ما می خواهیم تجزیه و تحلیل خود را با یک کلمه هشداردهنده شروع کنیم: ممکن است سایت شما قبل از پیمایش کامل شاخص اول موبایل به تجدید نظرهای سنگین نیاز داشته باشد. از آنجا که ایندکس جدید نتایج دسک تاپ و موبایل را تقسیم می کند ، هر سایتی که آمادگی مقابله با این تغییرات را نداشته باشد می تواند در شرایط سخت باشد.

     

  • جستجوهای انجام شده بر روی دستگاه تلفن همراه دیگر نتایج را برای دسک تاپ و برعکس نشان نمی دهند.
  •  

  • تلفن همراه به فهرست اصلی گوگل تبدیل خواهد شد.

به طور خاص دو نوع سایت مشکل دارند:

سایتهای رومیزی بدون نسخه تلفن همراه ممکن است پس از کامل شدن فهرست اول موبایل ، با مشکل روبرو شوند. پس از این که ایندکس اصلی شود ، گوگل با استفاده از Googlebot تلفن همراه ، چه نسخه نسخه موبایل یا نسخه دسک تاپ ، ایندکس کردن وب سایت شما را آغاز می کند.

اگرچه Google اعلام کرده است “حتی اگر سایت موبایل ندارید ، ایندکس کردن سایت دسک تاپ شما را به خوبی فهرست می کند” ، اما ممکن است در این فهرست جدید قرار نگیرید. با این حال ، Google همچنین می گوید یک سایت رومیزی کارآمد “می تواند بهتر از نسخه موبایل شکسته یا ناقص [یک] سایت باشد.”

این خبر خوب است ، اما واقعاً این فقط نتیجه “بهتر از هیچ چیز” است ، زیرا حتی یک سایت رومیزی کار می تواند بهتر از یک سایت همراه نیمه پخته باشد. در حالت ایده آل ، آنچه که Google می خواهد یک سایت کاربردی تلفن همراه برای خدمت رسانی بهتر به پایگاه کاربر بزرگ موبایل است.

سایتهای مختلف تلفن همراه و دسک تاپ نیز دلیلی برای نگرانی است. Google می گوید مسائل وقتی رخ می دهند که “صفحه تلفن دارای محتوای کمتری نسبت به صفحه دسک تاپ باشد” ، زیرا الگوریتم ها نمی توانند صفحه واقعی مورد نظر کاربر را به درستی ارزیابی کنند. راه حل این است که محتوا و داده های یکسان را در هر دو سایت موبایل و دسک تاپ داشته باشید. اگر سایت تلفن همراه شما محتوای کمتری نسبت به دسک تاپ شما داشته باشد ، ممکن است به محض اینکه گوگل به طور کامل به فهرست اول تلفن همراه تغییر دهد ، این رتبه نیز نداشته باشد.

راه حل

هر دو نوع سایت برای آینده تلفن همراه گوگل مجهز نیستند. عدم انجام تغییرات لازم می تواند عواقب چشمگیری برای موفقیت آنلاین کسب و کار شما داشته باشد.

بنابراین چگونه می توانید برای آینده سئو در دنیای اول موبایل آماده شوید؟

ما به شدت مشکوک هستیم که پس از انتشار اولین شاخص موبایل ، روندهای زیر آشکار شود. برای تغییر آنها در حال حاضر قدم بردارید؛ ما فکر می کنیم انتشار کامل دیر یا زود اتفاق می افتد.

افزایش اهمیت در سرعت صفحه

از اواخر ، بسیاری از سایت ها با افزایش سرعت صفحه خود برای بهبود تجربه کاربر در تلفن همراه و دسک تاپ اولویت بندی کرده اند. با این حال ، از آنجایی که وب سایت ها به طور معمول کندتر در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می کنند ، اطمینان از سرعت قابل قبول صفحه در سایت های تلفن همراه بسیار مهم خواهد بود.

Kissmetrics می گوید کاربران اگر طولانی تر کنند سایت را کاملاً ترک می کنندبیش از ۳ ثانیه برای بارگیری این یک مسئله بزرگ برای تلفن همراه است ، زیرا کاربران خواهان نتایج تقریباً سریع هستند. آنها می خواهند کالا یا خدمات را بدون نیاز به هرگونه مشکل اساسی سفارش دهند. با اولویت اول موبایل ، سرعت سریع صفحه به عامل اصلی در جذب مشتری های آینده در انتخاب سایت شما نسبت به رقابت شما تبدیل می شود.

افزایش نقش AMP

صفحات شتاب دهنده تلفن همراه (AMP) که با نام AMP نیز شناخته می شوند ، می توانند بعد از انتشار فهرست اول موبایل ، شاهد استفاده بیشتر باشند. AMP نسخه های سریع و ساده ای از صفحات ویژه دستگاه های تلفن همراه را ارائه می دهد.

در زمان این نوشتن ، AMP هنوز آماده یا مناسب برای اتخاذ گسترده نیست ، با این حال ، این تغییر احتمالاً تغییر خواهد کرد زیرا به طور مداوم پیشرفت هایی در چارچوب و افزونه های موجود صورت می گیرد. بنابراین اگر هنوز صفحات AMP ایجاد نکرده اید ، هنوز زمان اجرای آنها را قبل از تبدیل شدن به یک بازیگر واقعی بازی دارید.

افزایش تأکید بر داده های ساخت یافته به نتایج برجسته برجسته

داده های ساختاری برای نتیجه گیری موبایل شما از رقابت مهم است. داده های ساخت یافته داده های سایت تلفن همراه شما را هضم تر می کند برای خزنده های گوگل ، که می تواند سایت شما در نتایج جستجو موقعیت بالاتری داشته باشد.

با داشتن داده های ساختاری ، گوگل می تواند سایت شما را در چرخ فلک مقاله ، کارت های غنی و سایر نتایج جستجوی برجسته قرار دهد. این جایگیری در نتایج می تواند به شما امتیاز بیشتری نسبت به این رقابت بدهد ، زیرا می توانند صفحه شما را از بین “۱۰ پیوند آبی” که مردم به دیدن آنها عادت کرده اند از نظر بصری متمایز کنند.

بهینه سازی برای برچسب های عنوان طولانی تر

هنگامی که یک کاربر در ابتدا یک جستجوی جستجو را انجام می دهد ، برچسب های عنوان عنصر اصلی هستند که باعث می شود آنها روی سایت شما کلیک کنند. آنها اولین چیزی هستند که کاربر هنگام مشاهده نتایج سؤال خود مشاهده می کند ، و می توانند علاقه کاربر را به کلیک بر روی آن کلیک کنند یا نکنند. در حال حاضر ، برچسب های عنوان نسبت به SERP های رومیزی کمی طولانی تر بر روی SERP های تلفن همراه هستند. ممکن است برچسب های عنوان به ۷۰ شخصیت که به جای ۶۰-۶۵ که قبلاً عادت کرده ایم ، به جلو حرکت کنند.

برچسب های عنوان طولانی ممکن است در ابتکار عمل گوگل در گوگل به شما کمک کنند زیرا به شما کمک می کنند اطلاعات بیشتری درباره صفحات خود نشان دهید. ۵-۱۰ کاراکتر اضافی ممکن است خیلی زیاد به نظر نرسد ، اما اگر از آنها برای تقویت صفحه فرود استفاده می کنید ، می توانید با استفاده از متن های استراتژیک و هدفمند مشتریان را به سمت خود جلب کنید. برای صفحات خاصی مانند لیست محصولات ، کاراکترهای اضافی می توانند برای افزودن برچسب “حمل رایگان” کافی باشند. کاربران تلفن همراه به دنبال خراب کردن معامله خوب ، این برچسب را می بینند و تمایل بیشتری به کلیک کردن دارند.

پیوندها (احتمالاً) هنوز نقش اصلی را بازی می کنند

پیوندها در صنعت SEO به عنوان مهمترین عامل در الگوریتم های رتبه بندی Google شناخته شده اند. با این حال ، پیوندها آن برخورد کامل با تلفن همراه را ندارند.

Google گفته است که مردم در مقایسه با نسخه دسکتاپ کمتر به نسخه موبایل یک URL ارتباط برقرار می کنند. و از آنجا که این روزها اکثر سایت ها از طراحی پاسخگو استفاده می کنند ، پیامدهای شاخص اول موبایل به نظر نمی رسد که یک بازی برای پیوندها و اهمیت آنها به عنوان یک عامل رتبه بندی باشد.

از طرف دیگر ، فکر نکنید که پیوندها با شروع شاخص اول تلفن همراه کاهش می یابد. گری الیز اخیراً در توییتر اعلام کرد که رتبه بندی بدون پیوند دشوار است.

وی بعداً توضیح داد و گفت که پیوندهای خارجی “به تعبیری به محبوبیت و تأیید دیگران” تبدیل می شوند. “بنابراین گوگل همچنان به دنبال لینک های خارجی است تا بهترین نتایج را برای کاربران تلفن همراه ارائه دهد. بدون چنین فیلتر ، کاربران کمتر از نتایج بهینه جستجو می شوند و Google می خواهد با هر هزینه ای از این نتیجه جلوگیری کند.

رفتن به دنیای اول موبایل گوگل

تغییر در دنیای SEO غیرقابل اجتناب است ، اما برای ایندکس اول باید برنامه ای داشته باشید. برای برآورده کردن تغییرات پیشرو و تضمین آینده موفق سئو برای سایت خود ، باید مقدمات مناسب را به منظور انجام این کارها داشته باشید:

     

  • نسخه های رومیزی و عملکردی کاربردی
  •  

  • سرعت سریع صفحه
  •  

  • داده های ساختاری
  •  

  • برچسب های عنوان استراتژیک
  •  

  • پیوندهای سالم ، طبیعی

Google اعلام نکرده است که اولین شاخص موبایل به طور کامل از بین خواهد رفت ، اما این اولین آزمایش “هفته ها پس از انتشار Google تقسیم موبایل و دسک تاپ منتشر شد.

به احتمال زیاد ، گوگل تا زمانی که آماده شود ، به ترفند آن ادامه خواهد داد و حتی در این صورت نسخه نهایی برای اصلاح آن و بهبود آن برای کاربر ، دستخوش تغییرات زیادی خواهد شدs

مطمئناً یک چیز وجود دارد – اولین شاخص همراه با آن تغییرات قابل توجهی به همراه خواهد داشت. آیا شما هنگام آمدن آماده خواهید شد؟