این چربی ها لاغرتان می کنند | چاقی

بادام زمینی، گردو، شکلای جور واجور خشکبار، پاستاها، پنیر، گوشت قرمز و چیزای دیگه ای به جز اینا. میونه تون با این مواد غذایی چطوره؟ به نظرتون به درد لاغری می خورن؟ شایدً اگه به کسی بگید قصد لاغری دارین شما رو از خوردن این مواد غذایی منع می کنه.
وقتی که بدن به اندازه کافی کلسیم داشته باشه راحت تر چربیا رو می سوزوند. به خاطر همین هم مصرف پنیر و ماست بر خلاف باورهای عادی می تونه به کاهش وزن کمک کنه.

بادام زمینی، گردو، شکلای جور واجور خشکبار، پاستاها، پنیر، گوشت قرمز و چیزای دیگه ای به جز اینا. میونه تون با این مواد غذایی چطوره؟ به نظرتون به درد لاغری می خورن؟ شایدً اگه به کسی بگید قصد لاغری دارین شما رو از خوردن این مواد غذایی منع می کنه. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم خودتون رو از مصرف این مواد غذایی و هیچ ماده غذایی دیگه محروم نکنین به خاطر اینکه همه اینا جلوی اشتهای زیاد رو می گیرن و باعث چربی سوزی می شن. فقط کافیه اندازه نگه دارین و زیاده روی نکنین. با ما باشین تا بگیم چیجوری می شه از مواد غذایی چاق کننده علیه چاقی استفاده کرد.

دانه ها و مغزهای روغنی : پر از فیبرها

میدونیم که خشکبار پر از چربیه اما چربیای اونا واسه بدن خوبه. بادام زمینی، گردو، بادام، پسته و چیزای دیگه ای به جز اینا پر از پروتئینا و فیبرها هستن که نه فقط جلوی اشتهای زیاد و ریزه خواری رو می گیرن بلکه می تونن اندازه قندخون رو هم ثابت نگه دارن. درسته که این دانه و مغزهای روغنی پرکالری هستن (1 عدد بادام یا بادام زمینی 10 کالری داره) اما با این حال مصرف اونا روش مناسبیه واسه محدود کردن مصرف شکلای جور واجور کیکای شکلاتی و هله هولهای پرکالری دیگه.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین مصرف کره بادام زمینی با نون جو خیلی راحت شما رو سیر می کنه و هم یار لاغری حساب می شه. یافته های بعضی از تحقیقات نشون میدن که مصرف این مواد غذایی باعث ایجاد سیری دراز مدت می شه و جلوی ریزه خواریای روزانه رو میگیره.

گوشت قرمز واسه کنترل اشتها

شایدً به شمام پیشنهاد شده اگه قصد لاغری دارین گوشت قرمز رو با احتیاط استفاده کنین. اما این روزا کارشناسان بر این عقیده ان که گوشت قرمز دشمن تناسب اندام نیس. این گوشتا حتی می تونن به لاغری هم کمک کنن. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که چربیای اشباع شده در بعضی از قسمتای گوشت گاو خیلی فرقی با گوشت مرغ بدون پوست نداره. باید بدونین که گوشتای قرمز پر از پروتئین هستن و این مواد مغذی به آرومی هضم می شن. به خاطر همین هم جلوی گرسنگی و اشتهای زیاد رو می گیرن. کافیه قسمتای چرب گوشت رو نخورین و از تیکه های کم چرب اون استفاده کنین.

پنیر هم یار لاغری

در بیشتر رژیمای لاغری مصرف اجناس لبنی غدغنه حتی با وجود اینکه پر از کلسیم هستن. اما به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که بعضی از محققان فکر می کنن حذف اجناس لبنی از رژیم غذایی اشتباه محضه. چون وقتی که بدن به اندازه کافی کلسیم داشته باشه راحت تر چربیا رو می سوزوند. به خاطر همین هم مصرف پنیر و ماست بر خلاف باورهای عادی می تونه به کاهش وزن کمک کنه.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که مصرف مکمل کلسیم به اندازه مصرف مواد غذایی پر از اون موثر نیس. به خاطر همین پیشنهاد می کنیم مصرف اجناس لبنی رو متوقف نکنین و شکلای جور واجور کم چرب اونو دریابید.

تخم مرغ : ضد اشتها

تخم مرغ رو پر از چربی و مخصوصا کلسترول می دونن و به خاطر همین پزشکان مصرف اونو پیشنهاد نمی کنن. اما باید بدونین که این ماده غذایی شامل خواص فوق العاده ایه. به نظر بعضی از محققان مصرف روزانه تخم مرغ نه فقط واسه بزرگ سالان خوبه بلکه می تونه به لاغری کمک کنه. به خاطر اینکه هر یک عدد تخم مرغ فقط 83 کالری داره اما پر از پروتئینه. پروتئینا هم ضداشتها بوده و جلوی گرسنگی زیاد رو می گیرن. در نتیجه شما رو از ریزه خواری، هوس خوردن مواد قندی یا هله هولهای پرکالری دور می کنن. به خاطر همین هم زودتر به هدف اصلی تون یعنی تناسب اندام می رسید.

 

قهوه چربی سوز است

اگه قهوه رو بدون شکر یا خامه بخورین به لاغری و کاهش وزن کمک می کنه. به خاطر اینکه مصرف قهوه تلخ باعث افزایش متابولیسم بدن می شه. حالا خوبیش اینه کافئین موجود در این نوشیدنی ده ها کالری اضافی که وارد بدن شده رو می سوزوند بدون اینکه شما زحمتی واسه اون کشیده باشین.

 

پاستاها واسه سیری دراز مدت

اگه قصد لاغری دارین پاستاها و کلا مواد غذایی شامل نشاسته مانند نون، برنج و چیزای دیگه ای به جز اینا رو از برنامه غذایی تون حذف نکنین. به خاطر اینکه پر از فیبر و قندهای دیرجذب هستن که انرژی زیادی به بدن می رسونن و هم اینکه جلوی اشتهای زیاد و ریزه خواری رو می گیرن. پیشنهاد می کنیم مصرف مواد غذایی تصفیه شده مانند نونای جفت و جور شده از آرد سفید رو کم کنین. به جای اون از نون و پاستاهای جفت و جور شده از آرد سبوس دار استفاده کنین. یادتون باشه که شکلای جور واجور سسای چرب و هم اینکه کره رو هم تا حد امکان محدود کنین.

دو کلمه حرف حساب

اگه رژیم گرفتین هم می تونین از این مواد غذایی که معروفیت بدی در لاغری دارن استفاده کنین به شرط اینکه در مصرف اونا اندازه نگه دارین. یافته های بررسیای جدید نشون میدن که حذف بعضی از خوردنیا الکی س. تنها کاری که باید بکنین کاهش مصرف اوناس. باید بدونین که محرومیت از مصرف این مواد غذایی بیشتر باعث میل زیاد به خوردن می شه اما محدود کردن مصرف اونا بیشتر به نفع تناسب اندامه.

منبع : tebyan.net

جمع آوری سلامت اکاایران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *