این چربی سوز طبیعی را از دست ندهید | چاقی

اگه اضافه وزن دارین و می خواین از یه روش کمکی در کنار دیگه روش ها واسه خلاص شدن از شر کیلوگرمای اضافی بهره ببرین، کافیه اول صبح پردها رو کنار بزنین و از نور مستقیم خورشید بهره مند شید البته این کار فقط به درد افراد دارای اضافه وزن یا چاقنمی خوره. اگه از وزن متناسبی هم برخوردارید، آفتاب مستقیم صبحگاهی می تونه در حفظ این تناسب به شما کمک کنه.

براساس یافته های مطالعه ای که تازگیا منتشر شده، آدمایی که هر روز بیشتر نور لازم بدن خود رو در صبح یا به عبارت دقیق تر از زمان طلوع آفتاب تا ظهر تامین می کنن، نسبت به آدمایی که از ساعات دیرتر روز، مخصوصا ساعات بعدظهر تا غروب، از نور خورشید استفاده میکردن، خیلی شاخص توده بدنی یا BMI پایین تری دارن، یعنی وزنشون متناسب تره.

محققان دانشگاه نورث وسترن در این تحقیق، 54 شرکت کننده رو که میانگین سنی شون حدود 30 ساله، به مدت یه هفته مورد بررسی قرار داده و مواردی مثل الگوی قرار گرفتن در برابر نور خورشید، فعالیت جسمی و الگوی خواب اونا رو بدقت زیرنظر گرفتن. اونا هم اینکه الگوی خورد و خوراک این شرکت کنندگان رو هم دقیقا بررسی کردن. اینطوری با تفکیک اندازه تاثیر هر کدوم از این عوامل در آخر به این نتیجه رسیدن که تاثیر برخورداری از آفتاب مستقیم صبحگاهی بر حفظ وزن متناسب یا کاهش وزن اضافه تاثیری قابل توجه هستش طوریکه به تنهایی می تونه تا 20 درصد شاخص توده بدنی افراد رو بهتر کنه و افراد دارای اضافه وزن رو به وزن متناسب نزدیک تر سازه.

یعنی، برابر یافته های این تحقیق، ساعاتی که ادما از آفتاب استفاده میکردن هرچه به طلوع نزدیک تر باشه، تاثیر بیشتری در تناسب وزن اونا داره و هرچه از زمان طلوع فاصله می گرفتن، این خاصیت نور آفتاب کاسته می شد.

یافته های حاصل از بعضی تحقیقای علمی دیگه نشون میده قرار گرفتن در برابر نورهای مصنوعی در شب مانند نور گوشیای هوشمند، تبلتا، لپ تاپا و حتی نور تلویزیون برعکس آفتاب صبحگاهی در این مورد اثرات نامطلوبی داره و می تونه در افزایش سرعت دچار شدن به اضافه وزن و چاقی نقش داشته باشه. بر این پایه روشنه که تغییر الگوی قرار گرفتن در برابر آفتاب بر وزن بدن تاثیر می ذاره. نکته مهم حاصل تحقیق فوق اینه که علاوه بر طول مدت قرار گرفتن در برابر آفتاب و هم شدت آفتابی که به بدن فرد می تابد، این که چه موقعی از روز از آفتاب بهره ببریم هم در این موثره.

هرچند هنوز کارکرد دقیق چگونگی تاثیر نور خورشید بر وزن بدن آدم بدرستی مشخص نشده، با این حال محققان میگن این نور شاید با تاثیری که بر سوخت و ساز بدن و احساس گرسنگی و سیری آدم میذاره، وزن بدن رو هم تحت تاثیر قرار میده. درسته که گذروندن اوقات زیر نور خورشید هیچوقت نخواد تونست به اندازه رژیم غذایی مناسب و فعالیت جسمی بر آب کردن کیلوگرمای اضافی اثر داشته باشه، اما به هر حال در جنگ علیه اون سلاحی به دردبخور هستش. محققان میگن بدیش اینه مردم زمان چندانی رو زیر نور نورانی و مستقیم خورشید صرف نمی کنن و به خاطر همین از مواهب اون بی بهره ان. اونا به همه پیشنهاد می کنن هر روز از ساعت هشت صبح تا ظهر دست کم 20 تا 30 دقیقه رو زیر نور مستقیم خورشید بگذرونن تا اثرات مطلوب اونو بر کاهش وزن خود ببینن.

در عین حال این محققان گوشزد می کنن افراد حتما باید از کرمای ضد آفتاب استفاده کنن تا مضرات اون دامنگیرشان نشه. اونا میگن مطمئن باشین کرمای ضد آفتاب چیزی از اثرات چربی سوز آفتاب کم نمیکنه.

منبع : جام جم آنلاین

جمع آوری سلامت اکاایران

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *