این چربی سوزترین نوشیدنی های دنیا را قبل از خواب شبانه مصرف کنید

: این نوشیدنیا رو قبل از خواب بخورین تا وزن کم کنین !

هیچی چیزی بدتر از یه شب وول خوردن در تختخواب و بیخوابی نیس. بریجیت مورفی، RDN در مرکز پزشکی لانگون در دانشگاه نیویورک میگه که خواب بد به شکل پیچیده ای با زیاد شدن وزن، سطوح هورمونی ناجور، هله هوله خوردن در روز بعد و مشکلات قند خون و انسولین ربط داره. واسه داشتن یه خواب با کیفیت، شما باید مراقب نوشیدنیایی که قبل از خواب می خورید هم باشین.

: این چربی سوزترین نوشیدنیای دنیا رو قبل از خواب شبونه استفاده کنین

نوشیدنی

قبل از خواب چه نوشیدنی بخورین

در حالیکه شاید میدونید مصرف کافئین و قند تقریبا زمان خواب می تونه در خوابتون مشکل بسازه اما مواد مغذی دیگری هستن که در واقع می تونن به شما کمک کنن عضله بسازین، ثبات قند خونتون رو بهتر کنین و چربی بسوزونین.

اینجا 5 نوشیدنی معرفی می کنیم که اگه به دنبال کاهش وزن هستین، بهتره قبل از خواب امتحانشان کنین.

شیر

مورفی میگه که یه لیوان شیر(گرم یا سرد)، به لطف دوز مناسبی از تریپتوفان و کلسیم می تونه به شما کمک کنه بهتر بخوابین و خواب بیشتر به معنی اون هستش که هوسای غذایی تون در روز بعد (که مانع اهداف کاهش وزنتون می شن) کمتر می شن. با در نظر گرفتن تحقیقی از Medicine and Science in Sports and Exercise، واسه خانمهایی که به باشگاه می رن (مثلا، شما!)، پروتئین کازئین شیر، کنه هضمه که می تونه به شما کمک کنه در تموم طول شب عضله بسازین. نتیجه، یه متابولیسم سریعتر و کاهش وزن آسانتره.

آب انگور

مورفی میگه که ما بیشتر نوشیدن آب میوه رو پیشنهاد نمی کنیم اما یه لیوان کوچیک آب انگور 100% خالص قبل از خواب ممکنه به شما کمک کنه بخوابین و در بین خواب، چربی بسوزونین. پژوهشی که در Cell Reports منتشر شد، نشون میده که ترشح انسولین در شب (به وجود اومده به وسیله مصرف کربوهیدراتهای ساده مانند آب میوه) ریتم شبانه روزی بدن رو تنظیم می کنه. و مطالعه سال 2015 مجله بین المللی چاقی دریافت که رسوراتول (یه آنتی اکسیدان موجود در انگور) چربی سفید ذخیره کننده کالری رو به چربی قهوه ای کالری سوز تبدیل می کنه. یه تیر و دو نشون!

چای بابونه

یه لیوان داغ از این چای خواب آور، سطوح گلیسین بدن شما (یه انتقال دهنده عصبی که اعصاب شما رو آروم کرده و مانند یه آرامبخش ناچیز عمل می کنه) زیاد می کنه. یکی دیگه از ویژگیهای خوب بابونه: درجه گرما مرکز بدن شما رو زیاد می کنه، بطوریکه سیستم شما با خنک کردن خودش عکس العمل نشون داده و باعث می شه بخواب برید. مورفی میگه: علاوه بر این، بابونه با کنترل قند خون و کاهش وزن در رابطه دونسته شده. فقط مطمئن شید هر چایی که قبل از خواب می خورین، بدون کافئینه و از چایای سم زدا دوری کنین.

کفیر

این نوشیدنی پر از پروبیوتیک که از شیر تخمیر شده جفت و جور می شه، روی میکروبیوم روده شما کار کرده و سطوح باکتریهای سالم رو زیاد می کنه، باعث هضم مناسب شده و به شما کمک می کنه ویتامینا و مواد معدنی رو بطور موثرتری جذب کنین. تحقیقی که در مجله طب ورزشی بریتانیا منتشر شد هم نوشیدنیای ماست مانند رو با بهبود خواب و کارکرد ورزشی بهتر، در رابطه دونسته.

شیک پروتئین سویا

سویا در فرم پودر پروتئین یا شیر، پر از اسید آمینه تریپتوفانه. و این به چه دلیل مهمه؟ مورفی میگه با در نظر گرفتن تحقیقی از دانشگاه بیرمنگام، تریپتوفان می تونه با عمل کردن به عنوان یه پیش ماده واسه تولید ملانین خواب آور، کیفیت خواب رو بهتر کنه. اون خاطر نشون می کنه که تریپتوفان علاوه بر کمک به شما واسه بخواب رفتن، سطوح کورتیزول رو واسه کمک به مقابله با چربی شکم کم می کنه.

اون میگه که واسه بهره مندی از امتیازات بیشتر، مقداری ماست یونانی در شیک پروتئین تون بریزین. اون، مقدار زیادی پروتئین کازئین واسه عضلات شما جفت و جور می کنه و باعث ریکاوری بهتر پس از تمرین می شه./ فیتنس مگزین

.

منبع :

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *